AÇIK ÖĞRETİM İMAM HATİP LİSESİ İLK KAYIT VE KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA

AÇIK ÖĞRETİM İMAM HATİP LİSESİ İLK KAYIT VE KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA

Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi 2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı  2023-2 Dönemi İlk Kayıt ve Kayıt Yenileme İş ve İşlemleri Başlamıştır. 

23.01.2024 49

İlk Kayıt Klavuzu için tıklayınız.

 

Kayıt Yenileme Klavuzu için tıklayınız.

 

İlk Kayıt Tarihleri:

* -e-Okul Sisteminde veya açık öğretim kurumları bilgi yönetim sistemlerinde kaydı olmayan öğrencilerin ilk kayıt işlemleri  29 Ocak 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir.  

 

* 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde örgün ortaöğretim kurumlarında aktif kaydı olmayan e-Okul öğrencileri ile açık öğretim kurumları bilgi yönetim sistemlerinde bilgileri olan öğrencilerin ilk kayıt işlemleri 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir.

 

* 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde örgün ortaöğretim kurumlarında aktif kaydı olan öğrencilerden 2023/30  Nolu  Genelge kapsamında örgün ortaöğretim kurumlarından açık öğretim liselerine geçiş şartlarını taşıyanların ilk kayıt işlemleri 31 Ocak 2024 tarihinde başlayacak olup 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir. 

  

* İlk kayıt işlemleri yüz yüze eğitim okul/kurumlarına başvuru yapılarak tamamlanacaktır.

  

Kayıt Yenileme Tarihleri:

* 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde kayıt yenilememiş, öğrencilik durumu "Donuk" veya "Silik" olan öğrenciler için kayıt yenileme işlemleri 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir.

 

* Açık öğretim okulları 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde kayıt yenilemiş, öğrencilik durumu "Aktif" olan öğrenciler için kayıt yenileme işlemleri 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitiminde kadar yapılabilecektir.

 

* Ücret muafiyeti kapsamında olan öğrenciler kayıt yenileme işlemleri için 444 0 632 Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'ne (MEBİM) ya da  yüz yüze eğitim okul/kurumları ile iletişime geçerek; kayıt yenileme taleplerini iletmeleri, sistem üzerinde güncellenmesi gereken raporları sunmaları, Engelli Sınav Hizmetleri bilgilerini kontrol ederek kayıt yenileme işlemlerinin tamamlandığını teyit etmeleri gerekmektedir.

  

* Ders Seçimi İşlemleri: Öğrenciler ders seçimi işlemlerini 5 Ocak 2024 - 5 Şubat 2024 tarihleri arasında Açık Öğretim Liseleri Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden yapabilecektir. Kayıt işlemlerinin sona ermesinin ardından yapılan ders seçimi işlemleri dikkate alınmayacaktır.

 

* Sınav Merkezi İşlemleri: Öğrenciler Sınav Merkezi belirleme ve güncelleme işlemlerini  5 Ocak 2024 - 5 Şubat 2024 tarihleri arasında Açık Öğretim Liseleri Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden yapabilecektir. Kayıt işlemlerinin sona ermesinin ardından yapılan Sınav Merkezi belirleme ve güncelleme işlemleri dikkate alınmayacaktır. 

 

* Sınav Katım Ücretlerinin İadesi: Sınav ücretini yatırıp sınav başvurusunu yapmayan ya da yanlış ücret yatıran adaylara ücret iadesi yapılır. Ücret iadesi, sınavın tamamlanmasından sonra MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Döner Sermaye İşletmesi tarafından herhangi bir başvuruya gerek kalmaksızın gerçekleştirilir. Ücret iadeleri hangi bankaya yatırıldığına bakılmaksızın yalnızca T.C. Ziraat Bankası AŞ sistemleri aracılığı ile merkezi ödeme ekranlarından "MEB İade Bedeli" altında T.C. kimlik numarası ile sorgulama yapılarak gerçekleştirilir.

 

* Duyuru linki:

http://meb.ai/ULHFx8e 

 

23-01-2024